cross menu check cross2 plus minus chevron-up chevron-down chevron-left chevron-right bubble bubble2 menu2 link cross3 share2 mail2 google google2 google3 google-plus google-drive facebook facebook2 instagram whatsapp spotify twitter rss rss2 youtube vimeo vimeo2 flickr flickr2 dropbox wordpress tumblr tumblr2 tux appleinc finder android windows windows8 skype reddit linkedin linkedin2 pinterest pinterest2
FOTBOLLSÅRET, GULDBOLLEN OCH DIAMANTBOLLEN

SVFF

Studio

UPPDRAG

Life Event fick uppdraget av Svenska Fotbollförbundet att arrangera, producera och skapa innehållet för Fotbollsåret 2022. Utmaningen var att få tittarna att mötas av en värdig och hyllande studiosändning där man som tittare skulle känna sig delaktig och känslomässigt involverad trots avsaknad av ett fysiskt event – något som historiskt sänts i direktsänd TV.

Vill ni komma i kontakt med oss?

Fyll i fälten nedan så hör vi av oss !

IDÉ

Idén var att skapa en studiosändning som var värdig och uppskattande i tonen och som engagerade tittarna på ett djupare, personligt plan. Vi ville skapa en känsla av delaktighet och koppling, även i avsaknad av det traditionella, fysiska evenemanget. Det krävdes lösningar och kreativitet för att överbrygga det fysiska avståndet, skapa en känsla av gemenskap och samhörighet, trots tittare från olika platser.

GENOMFÖRANDE

I Aftonbladets studio skapade Life, i samarbete med partners, sändningen av Fotbollsåret. Prisutdelningar och intervjuer varvades med spännande inslag skapades en tempofylld sändning. Syftet var inte bara att hylla nominerade och vinnare, utan också att hålla tittarnas intresse vid liv genom hela sändningen. Höjdpunkten var utdelningen av det mest åtråvärda priset inom sportvärlden: Diamantbollen för kvinnliga spelare och Guldbollen för manliga.

KONTAKT

Caroline Gorska
Kalle Rudehill