Före:
Tillsammans med er tar vi fram en grundlig brief och diskuterar syfte och mål med eventet. Vid vissa evenemang är det dessutom viktigt att skapa engagemang och motivation långt innan själva genomförandet för att sätta igång tankeverksamheten, öka motivationen eller skapa ett surr bland de anställda. Det är även viktigt att mäta ROE (Return of Event) och detta hjälper Life Event till med genom att skapa intresseväckande material som får spridning och synlighet. För att kunna göra en nollmätning efter investerat event så gör vi en så kallad effektmätning. Det går ut på att ställa ett antal frågor till deltagarna för att mäta attityd innan genomfört event.
Under:
Under eventet är vårt jobb att ligga steget före, att dubbelkolla, försäkra och leverera. Att se till att ni är i trygga händer och att vi tillsammans med valda leverantörer levererar till 110%. Alla event är som en livesändning och man har bara en chans att göra rätt.
Efter:
Efter eventet är det vårt jobb att förlänga effekten. Vykort, fotobok eller en film är typiska exempel på hur man får eventet att leva längre. För att kunna mäta ROI efter eventet ser vi till att skapa tydliga, mätbara mål. Vi gör en så kallad effektmätning där vi ser om det skett en förflyttning i de frågor som ställdes i nollmätningen före eventet. Då kan man få konkret statistik på vad investeringen faktiskt har genererat.