cross menu check cross2 plus minus chevron-up chevron-down chevron-left chevron-right bubble bubble2 menu2 link cross3 share2 mail2 google google2 google3 google-plus google-drive facebook facebook2 instagram whatsapp spotify twitter rss rss2 youtube vimeo vimeo2 flickr flickr2 dropbox wordpress tumblr tumblr2 tux appleinc finder android windows windows8 skype reddit linkedin linkedin2 pinterest pinterest2
2023

ROCKBJÖRNEN

Studio

UPPDRAG

Uppdraget för Life var att modernisera Rockbjörnen och tilltala en yngre målgrupp 13 till 20 år, genom att skapa engagemang större delar av året via flera kanaler. Uppdraget var att stärka kopplingen till Aftonbladet, modernisera varumärket, föryngra och utmana samt engagera och koppla fans till sina idoler. Rockbjörnen arrangerades som ett hybridevent och inkluderade en rad aktiviteter, både live, sändning och uttag digitalt. Musikbranschens finaste gala blev ännu mer relevant för en digital, ung målgrupp.

Vill ni komma i kontakt med oss?

Fyll i fälten nedan så hör vi av oss !

IDÉ

Tillsammans med kunden tog Life fram en ”digital first”-strategi för att möta Rockbjörnens och Aftonbladets målgrupper där de verkligen befinner sig. Det var en teknisk utmaning för att leverera ett spektakulärt live-event samt en skarp sändning – både på Aftonbladet TV och på TikTok – inklusive mindre, bit-sized innehållsdelar.

GENOMFÖRANDE

Efter 44 år fick Aftonbladets musikpris Rockbjörnen en helt ny look. Här lät vi fansen komma ännu närmare artisterna. Galan den 5 september 2023 flyttades från torgen i city till populära Trädgården och den mindre klubbscenen under Skanstullsbron på Södermalm. En pånyttfödelse men med den gamla regeln för Rockbjörnen: fansen är juryn och utser vinnarna.