cross menu check cross2 plus minus chevron-up chevron-down chevron-left chevron-right bubble bubble2 menu2 link cross3 share2 mail2 google google2 google3 google-plus google-drive facebook facebook2 instagram whatsapp spotify twitter rss rss2 youtube vimeo vimeo2 flickr flickr2 dropbox wordpress tumblr tumblr2 tux appleinc finder android windows windows8 skype reddit linkedin linkedin2 pinterest pinterest2
Leo Vegas

Live Broadcast

Studio

Uppdrag:

Leo Vegas, som har kontor och medarbetare i flera länder, hade under 2020 haft månatliga möten med samtliga medarbetare. På dessa möten hade man gemensamma avstämningar och blickade framåt mot kommande månad.

Inför starten av ett det nya året fanns ett behov av att skapa ny energi hos medarbetarna! Det gångna året hade varit utmanande, men arbetet och den nya vardagen hade fungerat över förväntan och man såg positivt på framtiden.

Nu var det alltså dags att kickstarta året och underhålla den sammanhållning som alltid funnits på bolaget, men som hade blivit lidande av distansarbete. Årets första månadsavstämning behövde alltså sticka ut och medarbetarna skulle utöver att underhållas få känna sig hörda och sedda.

Vill ni komma i kontakt med oss?

Fyll i fälten nedan så hör vi av oss !

Leo Veas

Arrangemang:

Med kort varsel planerades och producerades en omfattande livesändning för bolaget, med deltagare från totalt 6 olika länder. Livesändningen hade ett högt tempo, hög energi och en mängd olika inslag varvades med varandra. Hela eventet skulle genomsyra bolagets kultur och medarbetarna fick därmed ta stor plats.

Eventet startades med en Award Ceremony där tre för bolaget helt nya pris delades ut. Pristagare intervjuades och en utvald medarbetare höll i hela ceremonin och intervjuerna. Därefter följdes den drygt 2 timmar långa sändningen av musikaliska inslag, tävlingar, quiz och intervjuer – bland mycket annat!

Det låg stor vikt på engagemang och interaktion bland medarbetarna. Innan och under sändningen kunde medarbetarna från alla olika länder dela med sig av bland annat nya life-hacks och talanger de funnit under det gångna året och innan sändningen hade medarbetarna fått möjlighet att med tre ord beskriva hur det gånga pandemiåret sett ut – som sedan sammanfattades med en för bolaget helt unik låt framtagen och framförd av Isaac and the Soul Company.

Effekt:

Livesändningen uppfyllde tydligt sitt syfte. Deltagarantalet uppmättes till hela 98% av bolagets alla medarbetare och vi kunde se att runt 97% av deltagarna även engagerade sig under livesändningen, såväl i tävlingar som quiz, men också genom att interagera med hostarna och varandra i chattfunktionen. Energin och engagemanget var högt, och resultatet blir för bolaget fler framtida event av samma slag.

Leo Vegas