cross menu check cross2 plus minus chevron-up chevron-down chevron-left chevron-right bubble bubble2 menu2 link cross3 share2 mail2 google google2 google3 google-plus google-drive facebook facebook2 instagram whatsapp spotify twitter rss rss2 youtube vimeo vimeo2 flickr flickr2 dropbox wordpress tumblr tumblr2 tux appleinc finder android windows windows8 skype reddit linkedin linkedin2 pinterest pinterest2
VARUMÄRKESFILM

FIREFLY

Studio

UPPDRAG

Att skapa en varumärkesbyggande film med en seriös men geniun tonalitet för publicering på hemsida och sociala medier. Filmens syfte var att stärka vad företagets värderingar gentemot kunder men även potentiella rekryteringar. En känsloladdad och genuin film skulle tydligt presentera bolagets historia och nuläge. En film som skulle anpassas i olika format och för olika plattformar och samtidigt snabbt fånga en tittares intresse.

Vill ni komma i kontakt med oss?

Fyll i fälten nedan så hör vi av oss !

IDÉ

Tillsammans med kunden togs beslut om att enbart ha medarbetare i filmen och att materialet som spelades in skulle vara äkta, verklighetsnära och spelas in i kundens kontor och lokaler. Casefilmen handlade om av de mer dramatiska händelserna i svenskt näringsliv och fick likheter med en dokumentär.

GENOMFÖRANDE

För att förstärka budskapet genomfördes en case-intervju med en av Fireflys kunder: Polarbröd, inslag från denna intervju användes både i varumärkesfilmen samt som en fristående intervju. Varumärkesfilmen introducerade även Fireflys 50-års jubileum som arrangerades för alla medarbetare inkl respektive och partners på Berns.