cross menu check cross2 plus minus chevron-up chevron-down chevron-left chevron-right bubble bubble2 menu2 link cross3 share2 mail2 google google2 google3 google-plus google-drive facebook facebook2 instagram whatsapp spotify twitter rss rss2 youtube vimeo vimeo2 flickr flickr2 dropbox wordpress tumblr tumblr2 tux appleinc finder android windows windows8 skype reddit linkedin linkedin2 pinterest pinterest2
IUMI

Digital Global Summit

Brand Experience

UTMANING: Hur samlar vi 700 deltagare, 30 utställare och 20 sponsorer från hela världen i olika tidszoner i en summit?

Många inplanerade event och aktiviteter ställdes på ända under våren 2020. En av dessa var en för september inplanerad årlig global konferens med runt 700 inresande deltagare från hela världen, som skulle ta plats över 5 dagar i Stockholm. Då konferensen även skulle göras tillsammans med ett 30tal utställare och ett 20tal sponsorerar behövde vi snabbt tänka om. Hur kunde vi maximera upplevelsen och fortfarande nå målen trots att eventet inte längre kunde ta plats fysiskt?

 

Vill ni komma i kontakt med oss?

Fyll i fälten nedan så hör vi av oss !

LÖSNING: En specialdesignad digital plattform och anpassad agenda för att tillgodose en mycket bred och samtidigt detaljerad kravställning  

Inget är omöjligt och för första gången någonsin genomförs detta event som en digital version! Detta på en speciellt framtagen webbplattform, med kapacitet för såväl interaktiva webinars som workshops, och där utställare och sponsorer istället tar plats genom skräddarsydda paket för onlinemarknadsföring. En app skräddarsydd för syftet har även tagits fram för att snabbt kunna kommunicera med deltagarna och vice versa.

Istället för att konferensen enbart genomförs över 5 dagar sträcker den sig nu istället över två hela veckor. På så vis säkerställer vi att alla kan delta på samtliga aktiviteter, oavsett tidszon och utan att tiden borta från det dagliga arbetet förlängs. Varje dag genomförs en workshop, där varje session genomförs två gånger för att samtliga ska ha möjlighet att delta. Workshops utgörs av en blandning av presentationer, diskussioner och online-frågor och svar. Med hjälp av den digitala plattformen och en app kan alla deltagare planera sin närvaro, se bakgrundsinformation och interagera med talarna, panellisterna och varandra. Life Event har även byggt en helt ny hemsida med en registrering- och betalningsplattform för detta event med engelska som branschspråk.

FÖRDEL: Utökad räckvidd

 Då konferensen nu genomförs online utvidgar vi dess räckvidd. Genom att göra det omfamnar vi även ett bredare tvärsnitt av deltagare än någonsin tidigare, och hoppas särskilt att även attrahera den yngre deltagaren.