Caroline Gorska, Life Events producent, skickar en hälsning från Toronto i Kanada där konferensen IUMI 2019 pågår för fullt. En konferens som äger rum årligen och varvar mellan olika städer världen över. Nästa år, 2020, är det Stockholms tur att vara värdstad och Life Event har fått den stora äran att rodda denna utmanande och roliga konferens. Vi passade på att skicka över några frågor till andra sidan Atlanten.

 

Hur jobbar du för att uppmärksamma IUMI 2020?

Nätverkande, nätverkande, nätverkande. I denna allt mer digitaliserade värld är det mänskliga mötet ännu viktigare. Det personliga mötet sätter grunden och är avgörande för fortsatt god ”digital” kontakt och relation. Genom att prata med deltagarna på plats kommer vi fortsatt kunna jobba med marknadsföringen av IUMI 2020 via andra kommunikationsplattformer. Rent praktiskt så har vi en monter, informativt material samt nätverkar på mingel och middagar.

 

Vad är utmärkande med det här eventet, är det något som är extra viktigt att tänka på?

Det viktiga att tänka på är den breda internationella målgruppen. Här är det viktigt att ha en god förståelse för deltagarnas olika perspektiv, förväntningar och kultur.

 

Vilken är den största utmaningen?

Självklart finns det många utmaningar, men samtliga går att överkomma genom god planering!

 

Stort tack Caroline!

Uppskattat godis från Candy People!