cross menu check cross2 plus minus chevron-up chevron-down chevron-left chevron-right bubble bubble2 menu2 link cross3 share2 mail2 google google2 google3 google-plus google-drive facebook facebook2 instagram whatsapp spotify twitter rss rss2 youtube vimeo vimeo2 flickr flickr2 dropbox wordpress tumblr tumblr2 tux appleinc finder android windows windows8 skype reddit linkedin linkedin2 pinterest pinterest2
Schibsted

Building brands

Event
Utmaning:

Schibsted har flera olika företag och varumärken där man vill ha hjälp att lyfta Brand Experience ut mot sina kunder. Det handlar dels om att skapa kreativa kundevent för att uppnå ett fördjupat samarbete med ökad lojalitet, men även att sätta en relevant strategi för sina arrangemang inom ramen för Brand Experience.

Vill ni komma i kontakt med oss?

Fyll i fälten nedan så hör vi av oss !

Arrangemang:

Life Events uppdrag går ut på att hjälpa Schibsted att bygga sina kundrelationer och stärka Brand Experience för sina olika varumärken. Life Event har tagit fram strategier för varje varumärke som skapar förutsättningar för ökad försäljning, utvecklade kundrelationer och en varaktig Brand Experience. Mer konkret arrangerar vi skräddarsydda kundträffar där vi tar fram och brandar material inför, under och efter varje event. Vidare så håller vi hela tiden koll på de senaste trenderna för att kunna erbjuda nytänkande och kreativa förslag. Det är viktigt att lära känna sin kund och i det här fallet är det personer från mediebranschen som kräver det lilla extra för att bli WOWade. Det är precis det som är kärnan i Life Events arbete med Schibsted och alla våra andra kunder – att vi har en personlig relation med kunden för att verkligen förstå vad deras kunder efterfrågar för att uppnå en ökad Brand Experience.

Effekt:

Schibsted har sett tydliga siffror på att investeringen i Brand Experience är direktkorrelerad med målen att uppnå fördjupade samarbeten med sina kunder samtidigt som man når en ökad försäljning. Efter flera år av samarbete med Life Event har de utökat sin kundstock, fått flera konton att växa i storlek och skapat starka band med sina kunder genom en förhöjd Brand Experience.