cross menu check cross2 plus minus chevron-up chevron-down chevron-left chevron-right bubble bubble2 menu2 link cross3 share2 mail2 google google2 google3 google-plus google-drive facebook facebook2 instagram whatsapp spotify twitter rss rss2 youtube vimeo vimeo2 flickr flickr2 dropbox wordpress tumblr tumblr2 tux appleinc finder android windows windows8 skype reddit linkedin linkedin2 pinterest pinterest2
Jurek Rekrytering & Bemanning

A perfect Match

Content & Communication
Utmaning:

2016 är året då Jurek Rekrytering och Bemanning firar 10 år. I och med det så ville man göra en satsning på sitt kommunikationsarbete och arbeta med genomtänkt innehåll i flera olika kanaler. För att ha en tydlig röd tråd under jubileumsåret så ville Jurek även ha hjälp med att sätta en jubileumslogga och ett tema. Samtidigt ville man lyfta de anställda och ta del av deras kunskap i faktiskt innehåll under jubileumsåret. Man ville även skapa en starkare gemenskap kollegor emellan, såväl över avdelnings- som kontorsgränser. Dessutom ville man uppnå en ökad stolthet över Jurek som företag.

Arrangemang:

Jurek har som mål att vara bäst på att pricka rätt, det vill säga att matcha rätt person på rätt plats och till rätt pris. Med utgångspunkt i det togs temat för jubileumsåret fram: ”A Perfect Match”. Life Event ansvarar för att driva kommunikationen och synligheten kring jubileumsfirandet framåt genom att skapa innehåll på temat och sprida det i olika kanaler. Sen arrangerar Life Event även en galakväll som går av stapel vid årets slut och blir jubileumsårets stora klimax. Dessutom har det genomförts en effektmätning för att kunna mäta hur engagemanget, attityden och inställningen förändras hos de anställda efter årets satsning.

Effekt:

Jurek har fått en tydlig röd tråd under sitt jubileumsår och har genomgått en stor satsning i sitt kommunikationsarbete. Detta har lett till att hemsidans trafik ökat med 34% samt att man på Facebook fått 27% fler följare. De anställda har blivit mer engagerade i Jureks innehållsarbete och har deltagit i workshops för att delge sin kunskap.