cross menu check cross2 plus minus chevron-up chevron-down chevron-left chevron-right bubble bubble2 menu2 link cross3 share2 mail2 google google2 google3 google-plus google-drive facebook facebook2 instagram whatsapp spotify twitter rss rss2 youtube vimeo vimeo2 flickr flickr2 dropbox wordpress tumblr tumblr2 tux appleinc finder android windows windows8 skype reddit linkedin linkedin2 pinterest pinterest2
Beckers

A colorful celebration

Employer Branding
Utmaning:

År 2015 fyllde Beckers 150 år och därför bjöd Lindéngruppen, företagets ägare, till två galamiddagar för alla anställda på Beckers Sweden samt Beckers Groups globala ledning och andra internationella gäster som varit med och påverkat och utvecklat Beckers till det företag det är idag. Människor från hela världen och i alla åldrar skulle samlas och det var viktigt att tillfredsställa hela den breda målgruppen med olika roller, åldrar och intressen. Parallellt pågick även Beckers Global Conference med fokus på en hållbar framtid så det var viktigt att ha ett hållbarhetstänk genom hela evenemanget. Man ville uppnå en ökad Employer Branding genom att skapa stark gemenskap och stolthet för varumärket.

Arrangemang:

Vi valde att samla alla i Stockholm och mer specifikt på Färgfabriken eftersom det var just där som Beckers startade sin resa 1865. Det var ett fint och starkt sätt att knyta ihop de 150 år som passerat genom att ta del av bolagets ursprung. Dessutom är lokalen helt vit vilket var en blinkning till en tom målarduk. För under kvällen satte man tillsammans färg på lokalen genom den gemenskap som skapades med medryckande underhållning och god närproducerad mat. Jubileet kallades passande nog för ”A colorful Celebration”.

Effekt:

Beckers satsning på att nå ökad Employer Branding gav resultat då samtliga tillfrågade kände en ökad stolthet och gemenskap efter jubileumsfirandet. I den mån det var möjligt så erbjöds även 100 % återvinningsbart material, mat och dryck.