cross menu check cross2 plus minus chevron-up chevron-down chevron-left chevron-right bubble bubble2 menu2 link cross3 share2 mail2 google google2 google3 google-plus google-drive facebook facebook2 instagram whatsapp spotify twitter rss rss2 youtube vimeo vimeo2 flickr flickr2 dropbox wordpress tumblr tumblr2 tux appleinc finder android windows windows8 skype reddit linkedin linkedin2 pinterest pinterest2

Passion for Life

Life Event är en kreativ Eventbyrå som brinner för att stärka varumärken och bygga lojalitet bland kunder och medarbetare.

Med ledorden passion, lyhördhet och resultat skapar våra engagerade medarbetare event i alla dess former i Sverige och övriga världen. Och vi gör det bra. Idag är vi ett av de snabbast växande eventföretagen och har en nominering i DI Gasell samt Årets Byrå. Med vårt arbetssätt finns inga problem – bara lösningar och upplevelser. Lite så som det fungerar i verkliga livet.

Välkommen till Life Event.

Vår Process

För att maximera effekten av eventet ser vi till en längre tidsaxel. Ett väl genomfört event börjar långt innan och kan pågå hur länge som helst, i flera olika kanaler, efteråt. Genom att applicera eventet på en längre tidsaxel öppnas det upp för ett ökat värde. Såhär ser grunden i vår process ut före, under och efter ett event:

Före:

Tillsammans med er tar vi fram en grundlig brief och diskuterar syfte och mål med eventet. Vid vissa evenemang är det dessutom viktigt att skapa engagemang och motivation långt innan själva genomförandet för att sätta igång tankeverksamheten, öka motivationen eller skapa ett surr bland de anställda. Det är även viktigt att mäta ROE (Return of Event) och detta hjälper Life Event till med genom att skapa intresseväckande material som får spridning och synlighet. För att kunna göra en nollmätning efter investerat event så gör vi en så kallad effektmätning. Det går ut på att ställa ett antal frågor till deltagarna för att mäta attityd innan genomfört event.

Under:

Under eventet är vårt jobb att ligga steget före, att dubbelkolla, försäkra och leverera. Att se till att ni är i trygga händer och att vi tillsammans med valda leverantörer levererar till 110%. Alla event är som en livesändning och man har bara en chans att göra rätt.

Efter:

Efter eventet är det vårt jobb att förlänga effekten. Vykort, fotobok eller en film är typiska exempel på hur man får eventet att leva längre. För att kunna mäta ROI efter eventet ser vi till att skapa tydliga, mätbara mål. Vi gör en så kallad effektmätning där vi ser om det skett en förflyttning i de frågor som ställdes i nollmätningen före eventet. Då kan man få konkret statistik på vad investeringen faktiskt har genererat.

Vi på Life